پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
دانستنی‌های فراساحلی سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۷:۰۲:۴۳

افزایش تولید میادین فراساحلی در سال 2015 میلادی
باشگاه خبری فراساحل: هر چند انفجار سكوی "دیپ واتر هوریزون" در سال 2010 میلادی در خلیج مكزیك، منجر به ایجاد نگرانی‌های بسیاری در سراسر جهان در خصوص حفاری و تولید نفت از آب‌های عمیق گردید، ولی نتایج جدیدترین گزارش‌های منتشر شده حاكی از آن است كه ظرف سال‌های آینده، میزان تولید نفت از میادین فراساحلی و مخصوصا از  آب‌های عمیق بشدت افزایش خواهد یافت.

در همین خصوص سایت اینترنتی آفشور، در گزارشی به نقل از آژانس بین المللی انرژی می‌نویسد: در حال حاضر نزدیك به 30 درصد (دقیقا 97/29درصد) از 85 میلیون بشكه نفتی كه بصورت روزانه در سراسر جهان مصرف می‌شود، از میادین فراساحلی تولید می‌شود و بر اساس پیش‌بینی آژانس در خصوص افزایش تولید نفت از میادین فراساحلی، این میزان تا فرا رسیدن سال 2015 میلادی به 85/30 درصد افزایش خواهد یافت.

این گزارش در ادامه با اشاره به افزایش تولید نفت از میادین فراساحلی در برخی مناطق جهان مانند خاورمیانه،‌ آفریقا و آمریكای لاتین می‌افزاید: هر چند میزان تولید نفت از میادین فراساحلی اروپا مخصوصا در دریای شمال، بعد از 40 سال تولید مستمر از كاهشی چشمگیر برخوردار شده، ولی میزان تولید نفت از میادین فراساحلی در دیگر نقاط جهان مانند خاورمیانه، آفریقا و آمریكای لاتین در حال افزایش است. لذا به جز اروپا میزان تولید نفت از دیگر میادین فراساحلی دنیا تا سال 2015 میلادی 2 درصد افزایش خواهد داشت.

بنابر این گزارش، تا فرا رسیدن سال 2015 میلادی، میزان تولید نفت از میادین فراساحلی خاورمیانه  از 7/7 درصد در حال حاضر به 9 درصد از كل تولید نفت فراساحلی جهان افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه میزان تولید نفت از میادین فراساحلی آفریقا نیز از 25/4 درصد در حال حاضر، به 5 درصد  و تولید نفت فراساحلی آمریكای لاتین نیز از حدود 3 درصد در حال حاضر به 8/3 درصد تا سال 2015 میلادی افزایش خواهد یافت.

این گزارش در انتها می‌افزاید: آنطور كه كارشناسان و تحلیلگران در بازار جهانی انرژی می‌گویند، علی رغم كاهش پیوسته تولید نفت از میادین دریای شمال، میزان تولید نفت از میادین فراساحلی در جهان بعد از سال 2015 نیز همچنان شاهد افزایش خواهد بود و به احتمال زیاد تا فرا رسیدن سال 2020 میلادی، 35 درصد از كل نفت جهان از میادین فراساحلی تولید خواهد شد. 


  کد خبر : 78
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :